E-Fatura Gönderiminde 'Seri Numarası Kullanıldı' Hatası

E-Fatura gönderimi sırasında “Seri numarası kullanıldı” hatası alıyorum. Bu hatanın sebebi nedir, nasıl çözülür?

Bu hata genellikle iki nedenden kaynaklanır. Aşağıdaki adımlarla kontrol edebilirsiniz:

:one: Seri numarası gerçekten kullanılmış olabilir:

  • En son gönderdiğiniz e-faturanın seri numarasını kontrol edin.
  • Ardından şu yolu izleyin:
    Ayarlar > Gelişmiş Ayarlar > E-Fatura > Seri Tanımları
  • İlgili seri tanımına çift tıklayın ve detayına girin.
  • Buradaki “Sıradaki Belge No”, son gönderilen fatura numarasından 1 fazla ise, seri numarası doğrudur.

:two: Faturadaki stok kartlarında tanımsız birim olabilir:

  • Aşağıdaki yolu izleyerek birim tanımlarını kontrol edin:
    Ayarlar > Gelişmiş Ayarlar > Stok > Birim Tanımları
  • Faturada kullanılan birimlerin sistemde tanımlı olduğundan emin olun.
  • Eğer tanımlı değilse:
    • Ya fatura içindeki birimi sistemde tanımlı olan birimle değiştirin.
    • Ya da destek ekibimizle iletişime geçerek birimi tanımlamalarını isteyin.

:red_exclamation_mark: Eğer tanımlı değilse:

  • Ya fatura içindeki birimi sistemde tanımlı olan birimle değiştirin.
  • Ya da destek ekibimizle iletişime geçerek birimi tanımlamalarını isteyin.

Eğer tanımsız birimi, sistemde tanımlı bir birimle değiştirdiyseniz,
faturayı tekrar tarayıp gönderebilirsiniz.