E-Fatura gönderimi sırasında “Seri numarası kullanıldı” hatası alıyorum. Bu hatanın sebebi nedir, nasıl çözülür?
Bu hata genellikle iki nedenden kaynaklanır. Aşağıdaki adımlarla kontrol edebilirsiniz:
Seri numarası gerçekten kullanılmış olabilir:
- En son gönderdiğiniz e-faturanın seri numarasını kontrol edin.
- Ardından şu yolu izleyin:
Ayarlar > Gelişmiş Ayarlar > E-Fatura > Seri Tanımları - İlgili seri tanımına çift tıklayın ve detayına girin.
- Buradaki “Sıradaki Belge No”, son gönderilen fatura numarasından 1 fazla ise, seri numarası doğrudur.
Faturadaki stok kartlarında tanımsız birim olabilir:
- Aşağıdaki yolu izleyerek birim tanımlarını kontrol edin:
Ayarlar > Gelişmiş Ayarlar > Stok > Birim Tanımları - Faturada kullanılan birimlerin sistemde tanımlı olduğundan emin olun.
- Eğer tanımlı değilse:
- Ya fatura içindeki birimi sistemde tanımlı olan birimle değiştirin.
- Ya da destek ekibimizle iletişime geçerek birimi tanımlamalarını isteyin.
Eğer tanımlı değilse:
- Ya fatura içindeki birimi sistemde tanımlı olan birimle değiştirin.
- Ya da destek ekibimizle iletişime geçerek birimi tanımlamalarını isteyin.
Eğer tanımsız birimi, sistemde tanımlı bir birimle değiştirdiyseniz,
faturayı tekrar tarayıp gönderebilirsiniz.