Pozitif Ofis ERP birçok farklı iş sürecini yönetebilmeniz için modüller sunulmaktadır.
Bu kılavuzla birlikte her modülün ne işe yaradığını temel düzeyde kavrayabilir, kullanım alanlarına dair fikir sahibi olabilirsiniz. Detaylı anlatımlar ve kullanım senaryoları için forumun Eğitim & İpuçları ve Soru & Cevap kategorilerini takip edebilirsiniz.
Grafik Paneli
Diğer modüllerin içerisinde hazırladığınız sık kullandığınız grafikleri sabitleyebildiğiniz modüldür. Stok seviyeleri, tahsilat durumları gibi önemli metrikleri anlık olarak takip etmenizi sağlar. Kullanıcıya özel paneller oluşturabilirsiniz.
Cari
Müşteri ve tedarikçi bilgilerini yönettiğiniz temel modüldür. Cari kartları oluşturabilir, bakiye takibi yapabilir, protokoller tanımlayabilir ve iletişim bilgilerini saklayabilirsiniz.
Stok
Ürünlerinizi tanımladığınız, stok kartlarını yönettiğiniz modüldür. ürün görseli, kategorisi, özellikleri, birimi, barkodu, satış fiyatları gibi alanlarla ürünlerinizi detaylandırabilirsiniz.
Teklif
Müşterilere fiyat teklifi (Verilen Fiyat Teklifi) ve Tedarikçilerinizden aldığınız teklifleri (Alınan Fiyat Teklifi) oluşturmak için kullanılır. Teklifler daha sonra siparişe, irsaliyeye veya doğrudan faturaya dönüştürülebilir. Teklif geçerlilik süresi ve onay takibi yapılabilir.
Sipariş
Satış (Alınan Sipariş) ve satın alma (Verilen Sipariş) siparişlerini yönetmenizi sağlar. Sipariş, sevk emri belgesine, irsaliyeye veya faturaya dönüştürülebilir. Sipariş durumlarını takip etmek mümkündür.
Sevkiyat
Sevk bekleyen siparişlerinizi tek ekran üzerinden görüntüleyebilmenizi ve parçalı şekilde sevk edebilmenizi sağlar.
Hangi müşterinin hangi ürünü kaç adet sipariş verdiğini, kaç adet sevk edildiğini, kaç adet sevk edilmesi gerektiği gibi bilgileri termin tarihleriyle birlikte görüntüleyebilirsiniz.
Sevk Kontrol
Sevk emri verilen siparişlerin doğru ve eksiksiz şekilde araca yüklenmesini sağlar. Siparişe ait bir ürünü bir veya birden fazla pakete parçalayıp paket barkodlarını el terminali aracılıyla ile okutarak araca eksiksiz yüklendiğinden emin olunabilir.
İrsaliye
Alış ve satış irsaliyelerinin kaydedildiği modüldür. Araç, şoför, teslimat adresi gibi bilgilerle belgeyi detaylandırabilirsiniz. İrsaliyeyi direkt faturaya dönüştürülebilirsiniz.
E-İrsaliye
Gelir İdaresi Başkanlığı ile entegre çalışan e-irsaliye sistemidir. İrsaliyeleri elektronik ortamda düzenlemenizi ve gönderip almanızı sağlar.
Fatura
Satış ve alış faturalarının kaydedildiği modüldür. Teklif, sipariş, irsaliyeden otomatik fatura oluşturabilirsiniz. KDV, iskonto, ödeme vadesi gibi alanlar desteklenir.
E-Fatura
E-fatura kullanıcılarıyla dijital ortamda fatura alışverişi yapmanızı sağlar. GİB ile entegredir ve fatura gönderim/alım süreçlerini yönetir.
Stok Fişleri
Fatura modülüyle aynı işleve sahiptir. Genellikle irsaliye, fatura gibi resmi belge henüz eline ulaşmayan kullanıcılar ürünleri envantere ekleyebilmek veya çıkartabilmek için stok giriş fişi veya stok çıkış fişi oluşturur. Resmi belge temin edildiğinde stok fişini irsaliye veya faturaya dönüştürebilir.
Sepet
Ürünleri geçici olarak gruplamak ve belgelerde kolay kullanım sağlamak için kullanılır. Sepetlere isim vererek teklif, sipariş, irsaliye, fatura veya stok fişi belgelerine hızlıca ekleyebilirsiniz. Ayrıca geçici sepetler oluşturarak ürün-raf etiket gibi çıktılar da alabilirsiniz.
Banka
Banka hesap bilgilerinizi, hareketlerini, hesaba giren ve çıkan çekleri, senetleri tek ekranda görüntüleyebilmenizi sağlar. Banka bakiyelerini takip edebilirsiniz. Hesap ekstresi alabilirsiniz.
Banka Bordroları
Gelen/giden havaleleri, virmanlar, gelir/gider bordroları gibi banka hesabına bağlı belgeleri oluşturabilme yeteneğine sahip modüldür.
Cari Bordroları
Müşterilerden alınan tahsilatları ve tedarikçilere yapılan ödeme belgelerinin oluşturulabildiği modüldür. Nakit, çek, senet, kredi kartı, hediye çeki, taksit, dekont gibi ödeme tiplerini destekler.
Kasa
Günlük kasa hareketlerini anlık olarak takip etmenizi sağlar. Tahsilat ve ödemeler yoluyla gerçekleşen nakit giriş-çıkışlarını, ayrıca herhangi bir banka veya cari karta bağlı olmayan bağımsız nakit işlemleri kolayca kaydedebilirsiniz.
Depo Fişleri
Bir depodan başka bir depoya yapılan ürün transferlerini kayıt altına alır. Depo bazlı stok takibi yapmanızı kolaylaştırır.
Sayım
Depo veya mağazanızda sayım yaparak gerçek stok miktarlarını sistemdekiyle karşılaştırmanızı sağlar. Sayım farklarını otomatik olarak fişle kapatabilirsiniz.
Fiyat Yönetimi
Stok kartı satış fiyatlarını alış ve maliyet fiyatlarını gözeterek toplu şekilde güncelleyebilmenizi sağlar. Fiyat değişim belgesi aracılıyla belirlenen tarih aralığında farklı fiyat listelerinin otomatik olarak devreye girmesi sağlanabilir.
Hızlı Satış
Perakende satışlar için özel olarak geliştirilmiş satış modülüdür. Satış terminallerinde barkod okutarak veya hızlı erişim menüsünden ürün seçerek pratik bir şekilde satış yapılabilir. Parçalı tahsilat, iade işlemleri, Z raporu alma gibi pek çok özelliği destekler. Ayrıca yazarkasa, terazi ve para çekmecesi gibi donanımlarla entegrasyon sağlanabilir.
Üretim
Hammaddelerden ürün üretimi yapabileceğiniz modüldür. İstasyon, operasyon, maliyet gibi unsurların bulunabildiği reçete tanımlayarak tahmini maliyet analizi yapabilir ve hızlı üretim sihirbazını kullanarak üretim gerçekleştirebilirsiniz.
İş Yönetimi
İşletmeye özgü iş süreçlerinin, oluşturulan dinamik formlar ve durumlara bağlı akışlarla takip edilmesini sağlar. Form alanları, ilgili duruma göre zorunlu veya gizli olarak tanımlanabilir. ERP içerisindeki stok kartı, cari kart gibi bilgiler form içerisinde kullanılabilir. Böylece süreç yönetimi daha kontrollü ve esnek hale gelir.
Rapor Merkezi
Tüm modüllere ait gelişmiş filtreleme seçeneklerine sahip raporları buradan alabilirsiniz. Yazıcı çıktısı veya Excel çıktısı alma gibi özellikleri destekler.
Ajanda
Firma içi hatırlatma, randevu, etkinlik, görev planlayabileceğiniz modüldür. Ayrıca “Ödeme Hatırlatıcı” ve “Tahsilat Hatırlatıcı” belgesi oluşturabilirsiniz.
İleti Yönetimi
SMTP protokolü desteği ile sisteme tanımlanan mail adresi üzerinden müşteriye, tedarikçilere veya üçüncü şahıslara iletmek istediğiniz çıktıları hızlı şekilde mail gönderebilirsiniz.
Dış Erişim
ERP içerisindeki verilerin kontrollü bir şekilde istenilen formatlarda (HTML, XML, TXT vb.) dışa aktarılmasını veya farklı yazılımlardan gelen verilerin sisteme güvenli ve düzenli biçimde alınmasını sağlar.
Ayarlar
Firma bilgileri, genel sistem ayarları ve kullanıcı yetkilerinin tanımlandığı yerdir. Tüm sistemin temel yapılandırmaları burada yapılır.